Încep lucrările la tunelurile unice din România: 11 metri lățime pentru autostrada dintre Timiș și Hunedoara
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara a prezentat noi informații despre stadiul lucrărilor la tunelurile de pe sectorul Margina – Holdea, aflat la granița dintre județele Timiș și Hunedoara.
Cele două structuri vor fi unice în România datorită deschiderii foarte mari de intrare, permițând accesul direct de pe autostradă în tunel, pe două benzi și bandă de urgență, cu o lățime totală de 11,35 metri pe sens.
Potrivit reprezentanților DRDP Timișoara, procesul de forare va fi unul minuțios: „Când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor «umbrele de țevi» înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret.”
Contractul pentru acest proiect a fost semnat în octombrie 2022 cu asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT. Valoarea totală a investiției este de 2,2 miliarde de lei (436 milioane de euro, cu TVA), fiind finanțată prin PNRR. Pe lângă cele două tuneluri cu o lungime totală de 2,13 kilometri, proiectul include și construcția a opt lucrări de artă, printre care un viaduct de 1.076 metri.
Specialiștii în geologie vor supraveghea permanent șantierul pentru a determina natura terenului și tehnologia optimă de execuție, asigurând totodată măsuri stricte de siguranță pentru muncitori. Conform planificării actuale, lucrările ar trebui să fie finalizate în a doua jumătate a anului 2026.