Primăria Deva trage semnalul de alarmă: O treime din Asociațiile de Proprietari nu și-au depus situațiile financiare

Direcția de Asistență Socială Deva a făcut publică o situație îngrijorătoare privind administrarea asociațiilor de proprietari din municipiu. Aproape 150 din totalul de 453 de asociații active nu și-au depus situația financiară aferentă anului 2024.
Potrivit legislației în vigoare, administratorii asociațiilor de proprietari au obligația legală de a întocmi lunar situația soldurilor și de a le depune semestrial la autoritățile locale. Nerespectarea acestei obligații se pedepsește cu amenzi cuprinse între 2.500 și 5.000 de lei.
Proprietarii de apartamente pot solicita în orice moment informații financiare prin cerere scrisă adresată președintelui asociației, care are obligația de a răspunde în maximum 10 zile.
Pentru a veni în sprijinul asociațiilor, Primăria Deva pune la dispoziție mai multe modalități de depunere a documentelor:
- Direct la Registratură (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1)
- Online, la adresa de email [email protected]
- Formularul poate fi descărcat de pe website-ul instituției
Cei interesați pot solicita informații suplimentare la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030, la Compartimentul Asociații de Proprietari, cu program de luni până joi între 8:00-16:30 și vineri între 8:00-14:00.